COMMON RAIL Analizator elektroniczny wtrysku oleju napędowego EDIA-PRO





EDIA-PRO to ulepszona wersja sprawdzonego analizatora Edia-PRO. Aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów stworzyliśmy system automatycznej oceny parametrów systemu wtrysku na podstawie zmierzonych przebiegów. To sprawia, że ​​diagnoza staje się łatwiejsza i szybsza. 

Porównanie wersji Edia:

Cecha EDIA-5 EDIA-PRO
Zapis przebiegu ciśnienia i wtryskiwaczy X X
Wykonywanie pomiarów za pomocą ręcznych znaczników X X
Automatyczna ocena parametrów wtrysku   X
Szybki pomiar elektryczny kompresji cylindra   X
Prosta diagnoza akumulatora, rozrusznika i alternatora   X

 

Dodatkowo EDIA-PRO Zestaw zawiera zestaw trzech złączy czujników ciśnienia zgodnych z różnych producentów czujników.

System diagnostyczny EDIA-PRO to innowacyjne rozwiązanie dla szybkiej diagnozy wtrysku Common Rail silników opracowanych przez polską firmę DeltaTech Electronics. Urządzenie to jest przydatne w diagnostyce, zarówno elektromagnetyczne i piezoelektrycznych wtryskiwaczy. Z jego pomocą możliwe jest również analiza sygnałów sterujących pompowtryskiwacze.Podłączenie do komputera przez port USB Edia-Pro pozwala nagrywanie wtryskiwacza obecnych zmian czterech wtryskiwaczy w czasie i sygnał z czujnika wysokiego ciśnienia rail.

Innowacyjne sondy można wizualizować sygnał wtrysku przy minimalnej interferencji, bez usuwania wtryskiwaczy lub uszkodzenia izolacji przewodów.

Zarejestrowane przebiegi mogą być używane do dokładnego rozpoznania i wykrywania uszkodzeń wtryskiwaczy, czujniki, pompy wysokiego ciśnienia i innych komponentów systemu Common Rail.

W przeciwieństwie do tradycyjnych oscyloskopów, trudne do wykorzystania w garażu, EDIA-PRO oferuje prosty i przyjazny dla użytkownika działania, bez skomplikowanej konfiguracji. Nabyte kształt fali może być przechowywany i porównuje się ze sobą, co daje dodatkowe możliwości.

EDIA-PRO pozwala na dokładny pomiar czasów sygnału wtrysku czterech wtryskiwaczy i pozwala obserwować zmiany ciśnienia małych kolejowych spowodowanych wtryskiwaczy roboczych. To daje bardzo dobre możliwości diagnostyczne. Istotną zaletą analizatora mały rozmiar, prostota obsługi i korzystną cenę.

Z systemu Edia-PRO, możemy uzyskać informacje na temat:

  • Część elektryczna układu wtryskowego
  • Część hydrauliczna układu wtryskowego
  • ogólny stan silnika


Diagnoza części elektrycznej systemu wtrysku pozwala na:

  • sprawdź w stanie elektromagnetycznego wtryskiwacza piezoelektrycznego stosie lub poprzez analizę przebiegu prądu sterowania wtryskiwacza,
  • sprawdzić połączenia (kontakt) jakości poprzez analizę przebiegu kontroli,
  • sprawdzić jakość połączenia między wtyczką wtryskiwacza i regulatora,
  • sprawdzić kondensatory wysokiego napięcia kontrolera ładowania,
  • walidacji parametrów (napięcie, prąd, czas) sygnałów sterujących generowanych przez ECU,
  • sprawdzić dawki czasu startowego podczas uruchamiania silnika,
  • sprawdzić prawidłowe działanie czujnika ciśnienia szyny


Diagnoza części hydraulicznego systemu wtrysku pozwala na:

  • sprawdzić szybkość narastania ciśnienia rail, który dostarcza informacji na temat funkcjonalności pompy wysokiego ciśnienia,
  • sprawdzić ciśnienie pierwszego otwarcia wtryskiwacza w momencie rozruchu silnika,
  • sprawdzić działanie poszczególnych wtryskiwaczy w momencie uruchomienia silnika,
  • sprawdź przejście od dawki początkowej do normalnej dawki biegu jałowego,
  • sprawdzić czas wtrysku na biegu jałowym i dawkowanie,
  • sprawdzić czas wtrysku i dawki na zwiększanie szybkości,
  • sprawdzić czas wtrysku i dawki na zmniejszanie prędkości - zmniejszone lub nie zastrzyki,
  • sprawdzić pilota czas wtrysku i dawki,
  • sprawdzić główny czas wtrysku i dawki,
  • sprawdzić terminy i dawki po iniekcji,
  • sprawdzić szybkość rozkładu ciśnienia po wyłączeniu silnika,
  • sprawdzić działanie zaworu sterującego kolejowego,


Diagnoza mechanicznej części układu wtrysku pozwala na:

  • sprawdzić różnicę czasów wtrysku wynikające z efektywności poszczególnych cylindrów - różne przyspieszeń kątowych mierzone przez ECU
  • pośrednia kontrola szczelności butli indywidualnej - pęknięta uszczelka głowicy cylindra, pierścienie tłokowe, cylinder, tłok, itp


Dodatkowo, wersja PRO oferuje:

  • automatyczna ocena prowadzenia parametrów silnika,
  • wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów w formie wiadomości
  • szybkie i zautomatyzowany pomiar kompresji cylindra metodą pośrednią dla silników 2 do 8 cylindrów, zarówno benzyny, jak i oleju napędowego
  • Diagnostyka układu elektrycznego pojazdu ?? Akumulator, rozrusznik i alternator wszystkich typów samochodów.


Dane techniczne:

Napięcie zasilania 5V DC (zasilany przez USB, nie wymaga zewnętrznego zasilania)
Warunki pracy 050 ° C
Zakres napięcia ?? Sygnał ciśnienia 0..5V
Dokładność pomiaru napięcia 1%

 

Zawartość zestawu:

  • Urządzenie EDIA-PRO
  • Przewód pomiarowy z sondami wtryskiwaczy i złącza sygnału ciśnienia
  • Przewód pomiarowy Bateria z krokodylkami
  • Kabel Adapter Bosch
  • Kabel Adapter do Denso
  • Kabel sieciowy dla Delphi
  • Uniwersalny kabel adaptera z cienkich terminali
  • Uniwersalny kabel adaptera z szerokimi zaciskami
  • Kabel USB
  • Instrukcja obsługi
  • CD-ROM z oprogramowaniem i sterownikiem


Podłączenie analizatora Edia-PRO można znaleźć tutaj:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tWKQiTOyHDY

 

 

Szybka diagnoza wspólnego systemu kolei z Edia-PRO.

 

Układ wtrysku początkowego wyboru.

Zakładając, że użytkownik jest zaznajomiony z instrukcją obsługi, a więc następujących procedur nie opisuje w jaki sposób działa urządzenie.

  • Umieść aktualne sond na wtryskiwacza Wiress i podłączyć czujnik ciśnienia szyny według Obsługi,
  • Podłącz urządzenie do komputera za pomocą kabla USB,
  • Sprawdź stan połączenia - wskaźnik zielonym lub czerwonym (patrz Podręcznik),
  • Wybierz "Timing analizy" tryb,
  • Wybierz czas trwania nagrania, np 5 s,
  • Wybierz rodzaj i zakres czujnika ciśnienia zgodne z rodzaju zainstalowanego w samochodzie, np 150 MPa,
  • Sprzęgło Wybierz ciśnienia, np. "Absolute",
  • Jeśli wymagane opóźnienie startu wybierz pomiarowego,
  • Kliknij przycisk "Start" i uruchomić silnik, zachowując wszelkie środki ostrożności,
  • Po 5 sekundach pomiar jest kompletny i pojawi się ikona dyskietki. Kliknij ikonę, aby zapisać przebieg do pliku,
  • Jeśli użytkownik nie planuje dalszych pomiarów odłącz rozpoznawania urządzeń i kabel USB. Pojazd nie jest konieczne, aby użytkownik w trakcie analizy wyników
  • Jeśli wojna komputer jest wyłączony lub EDIA-PRO aplikacji zamknięte, uruchomić program i otworzyć wcześniej zapisany plik,
  • Przesuwając wykres najpierw zobaczyć, wzrost ciśnienia w szynie w fazie rozruchu. Należy zwiększać stopniowo do około 15 - 25 MPa. Nierównomierny wzrost może wskazywać na nieprawidłowości w wysokociśnieniowa pompa lub zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia,
  • Po ustabilizowaniu prędkości obrotowej biegu jałowego, widzimy przebiegi podobne do przykładów podanych poniżej:
 

Prawidłowe ciśnienie fali charakteryzuje podobnych spadków ciśnienia rail (pomarańczowy).
 


Prawidłowe ciśnienie spada na jeden cykl. Pomarańczowa linia precyzyjnie wizualizować spadek ciśnienia po otwarciu wtryskiwacza. Początkowo jest przed wstrzyknięciem następuje mniejszy spadek ciśnienia, a następnie wtrysku głównego po czym większy spadek ciśnienia. Dokładna wartość spadku ciśnienia zależy głównie od czasu otwarcia wtryskiwacza. Dla naszych rozważań, bez dużej straty dokładności możemy stwierdzić, że spadek ciśnienia na szynie po wtrysku jest proporcjonalna do czasu trwania wtrysku, a dokładniej do czasu otwarcia wtryskiwacza rzeczywistym. Sama dawka jest uzależniona również od wartości ciśnienia rail. Pomiary wykonywane są w określonych warunkach, w związku z tym można przyjąć, że ciśnienie jest stałe - dla danego wstrzykiwań.

Jeśli założymy, że na każde 100 us trwania wtrysku spadek ciśnienia o 0,1 MPa, a jeśli wtryskiwacze nr 1, 2 i 3 ma czas wtrysku 700 nas i spadek ciśnienia 0,7 MPa i wtryskiwacza nr 4 ma czasu wtrysku 1000 my i spadek ciśnienia 1 MPa, możemy jasno stwierdzić, że układy wtrysku działa dobrze, ale cylinder nr 4 z jakiegoś powodu rozwija niższe przyspieszenie kątowe, które później jest kompensowane przez zwiększenie dawki paliwa. Ta wartość przyspieszenia jest zazwyczaj niższe ze względu na niższy współczynnik kompresji, np nieszczelnych butli zaworów lub problemów z zespołu tłoka i cylindra. Na rozpoznanie w 100% dokładne, konieczne jest przestrzeganie nie tylko jeden cykl, ale kilka lub kilka zjawisk powtarzalnych.

Najważniejsze, aby pamiętać, że wartość spadku ciśnienia na szynie jest wprost proporcjonalna do czasu otwarcia wtryskiwacza rzeczywistym .


 
Powyższy wykres pokazuje, że w momencie otwarcia wtryskiwacza nr 3 (czerwona linia), spadek ciśnienia (pomarańczowy) jest znacznie niższy niż w przypadku innych wtryskiwaczy. Oznacza to, że wtryskiwacz zapewnia znacznie mniejszą ilość paliwa, niż inne. Sytuacja ta może być spowodowana przez wtryskiwacz okluzji, drgawki, itp najczęściej środki ECU niższe przyspieszenie kątowe wału korbowego i zwiększać dawkę, zwiększając czas wtrysku paliwa. Potem możemy łatwo zaobserwować anomalie udziałem zwiększony czas wtrysku i nie proporcjonalny spadek ciśnienia w szynie wysokiego ciśnienia.Najważniejszą informacją jest to, że mamy wtryskiwacz cylindra trzeciego wymaga czyszczenia lub konserwacji, a inne działa dobrze.
 

 

Na tym wykresie można łatwo zobaczyć, że spadek ciśnienia przyczynę przez wtryskiwacza cylindra nr 3 jest znacznie większa, że ​​spadki ciśnienia spowodowane przez innych wtryskiwaczy. Sytuacja ta występuje wtedy, jak wycieka paliwo do wtryskiwaczy do wycieku poza portem lub przecieków do cylindra w zależności od konstrukcji wtryskiwacza. Widać, że pomiary szczelności, często niewygodne, może być zastąpione przez badania z systemu Edia-PRO. W tym przypadku najważniejsze dostajemy od tego pomiaru jest to, że nr 3 wtryskiwacza wymaga konserwacji.

Poniższy wykres pokazuje, że liczba 2 cylindrowy wtryskiwacz (żółty) nie działa. Wszelkie obecna zmiana została wykryta przez czujnik. Brak spadku ciśnienia na szynie w momencie wstrzyknięcia powinno nastąpić to kolejne potwierdzenie. Najczęstszą przyczyną tego błędu jest otwarty obwód wtrysku ?? np brak kontaktu we wtyczce, uszkodzony przewód, spalony elektromagnetyczny wtryskiwacz, uszkodzony stopień mocy ECU.

Brak wtrysku na wtryskiwaczu nr 2 z szybko rosnącą presją kolei ?? podczas rozruchu silnika.

Powyższe przebiegi przedstawia przypadek, w którym sterownik ujęć iniekcji po nagłym prasowania i pedał przyspieszenia. Jest to jeden z przykładów, jak dokładnie możemy analizować zjawiska zachodzące w układzie wtryskowym Common Rail.

EDIA-PRO nie tylko umożliwia dokładną obserwację kształtów przebiegów w układach wtryskowych, ale również pozwala na wykonywanie dokładnych pomiarów. Na powyższym zrzucie ekranu widzimy, jak do pomiarów za pomocą markerów. Zielone znaczniki poziome są do pomiaru ciśnienia. Znaczniki mogą być przemieszczane swobodnie, ale w tym przypadku są one ustawione do pomiaru spadku ciśnienia podczas wtrysku w pozycji 2 cylindra wtryskiwacza. Zielone pole odpowiadające markerów poziomych pokazuje wartości spadku ciśnienia równej 0,9 MPa.

Fioletowe znaczniki pionowe są stosowane do pomiaru czasu. W powyższym przykładzie są ustawione do pomiaru czasu trwania wtrysku głównego w pozycji 2, który jest wtryskiwacz 580 us. Pomiary te pozwalają nam dokładnie określić parametry wtrysku i regułę testową spadku ciśnienia i czasu wtrysku proporcjonalności.

Dla dogłębnej analizy wtryskiwacza przebiegu prądu użytkownik może korzystać z trybu "analizy przebiegu". Wykres pokazuje dokładny przebieg bieżących zmian w wtryskiwacza nr "analizy przebiegów" 2. umożliwia precyzyjny pomiar i mogą być przydatne w określaniu ważnych parametrów, takich jak czas reakcji, itp

EDIA-PRO system pozwala swobodnie poruszać się poszczególne aktualne przebiegi zmian. Powyżej występuje nakładanie się poszczególnych fal wtryskiwaczy, co umożliwia, w porównaniu szczegółowo sygnałów.

Powyższy wykres przedstawia jeden z możliwych do porównania przebiegu umieszczenie. Wyraźnie widać, że wtryskiwacz cylinder nr 4 fali różni się od drugiego. Mając na uwadze, że przebiegi pokaż sterowania zmianę, możemy stwierdzić, że mniejszy prąd przepływa przez nr 4 wtryskiwacza. Badanie potwierdziło, że w tym przypadku styk niewłaściwe wtyka odpowiedzialny za tę wadę.

 
Pomiar czasu rozpoczynający wysokiej wtrysku napięcia - wynik 88 nas.
 
 
Źródło artykułu:  http://auto-testers.com/products/name,COMMON_RAIL_electronic_diesel_injection_analyzer_EDIA-PRO,rid,20.html