MECHANIKA POJAZDOWA

W zakresie mechaniki pojazdowej wykonujemy pelen zakres uslug:

  • Wymiana oleju  równiez DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W AUTOMATYCZNYCH SKRZYNIACH BIEGÓW KOMPUTEROWE URZADZENIE Z WYDRUKIEM!!! ATF Evolution Premium
  • Wymiana rozrzadu
  • Wymiana sprzegla
  • Wymiana klocków hamulcowych
  • Wymiana tarcz hamulcowych
  • Wymiana plynów eksploatacyjnych 
  • Wymiana amortyzatorów
  • Wymiana rozruszników, alternatorów
  • Wymiana ukladów kierowniczych
  • Wymiana szczek hamulcowych
  • Wymiana bebnów hamulcowych
  • Wymiana lozyska osi napedowej
  • Wymiana paska klinowego, wieloklinowego
  • Wymiana akumulatora, zarówek
  • Remonty silników, glowic
  • Turbosprezarki - naprawa, wymiana
  • Przeglady okresowe
  • Naprawa elektroniki samochodowej
  • Regeneracja filtrów FAP we wszystkich pojazdach.
  • Geometria 3 D
  • Diagnostyka ukladów  wtryskowych benzynowych,lpg oraz diesla.

Do niedawna ustawianie geometrii ukladu jezdnego dotyczylo wylacznie zbieznosci przednich kól. Wraz z rozwojem technologii wykorzystywanych w motoryzacji pojawily sie jednak nowe mozliwosci. Mowa tu zwlaszcza o nowoczesnych metodach trójwymiarowego obrazowania. Dowiedz sie, w jaki sposób dziala tzw. geometria kól 3D.

 

GEOMETRIA KÓL 3D – CO POWINIENES WIEDZIEC

koloMetody kalibrowania ukladu jezdnego to obecnie cos zupelnie innego niz jeszcze kilka lat temu. Wykorzystujaca ruchome kamery o wysokiej rozdzielczosci geometria 3D umozliwia trójwymiarowe zobrazowanie polozenia kól w dowolnej plaszczyznie, a takze dokonanie precyzyjnych pomiarów rozstawu i obwodu kól, rozstawu osi czy katów w poziomie i pionie.

Dane otrzymane w wyniku przeprowadzenia pomiarów sa porównywane przez specjaliste z wartosciami podanymi przez producenta. Dzieki temu wszelkie ewentualne odchylenia od symetrii moga zostac wychwycone i poddane precyzyjnej korekcie. Co wiecej, w odróznieniu od zbieznosci metoda ta pozwala równiez na poznanie i likwidacje przyczyn wystapienia tych odchylen. Oznacza to mozliwosc naprawy ewentualnych usterek jeszcze zanim rozwina sie one w powazny problem. To zas przeklada sie nie tylko na zwiekszenie bezpieczenstwa uzytkowników pojazdu, lecz takze na przedluzenie sprawnosci jego komponentów.

 

KIEDY NALEZY PRZEPROWADZIC TRÓJWYMIAROWE OBRAZOWANIE UKLADU JEZDNEGO?

Zalecana jest profilaktyczna regulacja geometrii kól 3D przynajmniej raz do roku – w celu jak najwczesniejszego wykrycia i naprawienia ewentualnych uszkodzen. Powinno sie sprawdzic równiez po wszelkich znacznych uderzeniach w kolo typu kolizja, znaczna dziura, uderzenie w kraweznik.

Jest to jednak konieczne równiez wtedy, gdy stwierdzimy, ze geometria kól w pojezdzie jest nieprawidlowa.

Sygnaly, które powinny nas zaniepokoic, to m.in.:

  • wibracje kierownicy podczas jazdy,
  • przekrzywienie kierownicy – jest nieznacznie skrecona podczas prostej jazdy, a ustawiana prosto sprawia, ze pojazd skreca,
  • obnizona stabilnosc pojazdu na zakretach,
  • problemy z hamowaniem – wynikajace ze zmniejszenia powierzchni stycznej opony i nawierzchni,
  • odczuwalne róznice pomiedzy skrecaniem w prawo i w lewo.

 

Kalibrowanie geometrii kól to zlozony i wymagajacy proces, który bezwzglednie wymaga skorzystania z uslug specjalisty majacego do dyspozycji nowoczesne urzadzenia pomiarowe 3D. Fachowcy zatrudnieni w profesjonalnym warsztacie dokonaja pomiarów szybko, sprawnie i z zachowaniem najwyzszej precyzji, my zas bedziemy miec pewnosc, ze zarówno my, jak i nasz pojazd jestesmy calkowicie bezpieczni. Dzieki naszej najnowszej na rynku  maszynie Hofmann / John Bean   pomiar twojego pojazdu bedzie bardzo precyzyjny co zostanie potwierdzone wydrukiem.

Pamietajmy, ze odkladanie wizyty w warsztacie to przede wszystkim znaczne zagrozenie dla kierowcy i pasazerów pojazdu. Oprócz tego niewlasciwa geometria kól moze przyczynic sie do przyspieszonej eksploatacji komponentów regulujacych prace ukladu kierowniczego – takich jak laczniki stabilizatora czy drazki kierownicze. To zas oznacza, ze oprócz zagrozenia zycia i zdrowia sciagniemy na siebie równiez koniecznosc przeprowadzenia inwazyjnych i kosztownych napraw. Przed kazdy pomiarem gruntownie sprawdzamy pojazd by przed regulacja wykluczyc wszelkie nieprawidlowosci w pojezdzie majace wplyw na nastawy zawieszenia - sprawdzenie przeprowadzamy bezplatnie na naszej Stacji Kontroli Pojazdów!!!

Regeneracja Filtra czastek stalych:

Dzieki wieloletniemu doswiadczeniu w skutecznej regeneracji filtrów czastek stalych DPF/FAP oraz katalizatorów jestesmy w stanie wymienic wiele niefachowych sposobów na czyszczenie DPF stosowanych przez naszych pózniejszych klientów. Wsród nich znajduja sie dzialania takie jak czyszczenie DPF Kretem czy tez czyszczenie DPF plynem do kominków. Gdyby regeneracja DPF byla tak prosta, z pewnoscia nie istnialyby specjalistyczne serwisy zajmujace sie demontazem, czyszczeniem, montazem i adaptacja filtrów czastek stalych zarówno w silnikach Diesla, jak i w benzynowych jednostkach napedowych. W celu przeprowadzenia regeneracji DPF w sposób wlasciwy, który nie zaszkodzi delikatnej strukturze DPF, niezbedne jest zastosowanie urzadzenia, jakim jest maszyna do czyszczenia DPF. Opinie oraz wiedza sprawiaja, ze nie mamy tu na mysli pieca, w którym niektórzy wyzarzaja filtry czastek stalych. Chodzi nam o urzadzenie do profesjonalnej regeneracji DPF/FAP. Jesli szukasz najlepszego i najbardziej bezpiecznego sposobu na to, jak usunac popiól z DPF, polecana jest wlasnie metoda hydrodynamiczna. Przeprowadzane w ten sposób czyszczenie DPF bazuje na odpowiednich dawkach srodka myjacego oraz wody podawanej pod cisnieniem w odpowiedniej temperaturze. Jezeli przeprowadzone zostaly diagnostyka DPF badz sprawdzenie stopnia zuzycia filtra czastek stalych FAP i ich wyniki wskazuja na koniecznosc czyszczenia, zalecamy regeneracje DPF/FAP przeprowadzona wlasnie w taki sposób, okreslany inaczej jako wodne czyszczenie DPF.

Dynamiczna wymiana oleju. Hit czy kit?

PORÓWNANIE METOD. DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU VS STATYCZNA

Statyczna wymiana oleju polega na spuszczeniu oleju z miski olejowej oraz niewielkiej jego ilosci, która splynie grawitacyjnie z ukladu. Pozostaly olej zalega w sprzeglach, pompie, chlodnicy, przewodach oraz przekladni hydrokinetycznej. W praktyce oznacza to, ze przy metodzie statycznej w zaleznosci od typu skrzyni udaje sie wymienic 40–60% oleju znajdujacego sie w skrzyni. Metoda statyczna nie wymienimy calego oleju, tylko mieszamy stary – zuzyty olej z nowym. Takie „odswiezenie” moze byc skuteczne w przypadku regularnych wymian oleju od nowosci co 30–60 tys. km. W przypadku wymiany statycznej trzeba jednak miec pewnosc, jaki olej znajduje sie w skrzyni biegów. Zmieszanie olejów o róznych parametrach moze prowadzic do jej uszkodzenia lub pogorszenia jakosci pracy skrzyni biegów. Dynamiczna wymiana oleju – polega na wpieciu sie w obieg oleju automatycznej skrzyni biegów za pomoca stacji do dynamicznej wymiany oleju, ATF Evolution Premium Proces wymiany odbywa sie przy uruchomionym silniku. Urzadzenie do dynamicznej wymiany oleju ATF Evolution Premium odbiera zuzyty olej wypompowywany przez pompe oleju skrzyni biegów, wazy go i w tym samym czasie automatycznie podaje taka sama ilosc swiezego oleju. Podczas procedury dynamicznej wymiany caly czas utrzymujemy wlasciwy poziom oleju. Metoda dynamiczna umozliwia wymiane do 100% oleju znajdujacego sie w skrzyni biegów oraz umozliwia przeplukanie calego ukladu detergentem w celu pozbycia sie zalegajacych osadów.

                                                           WYMIANA STATYCZNA vs WYMIANA DYNAMICZNA

  • Wymiana ok 40–60% oleju w zaleznosci od typu skrzyni
  • Wymiana zestawu filtra -( gdy jest mozliwa)
  • Wymiana do 100% oleju
  • Wyplukanie zanieczyszczen z calego ukladu
  • Mozliwosc zastosowania detergentów ulatwiajacych wyplukanie zanieczyszczen
  • Wymiana zestawu filtra ( gdy jest mozliwa)

OLEJ ATF

Automatyczna skrzynia biegów to jeden z najbardziej skomplikowanych elementów wspólczesnego samochodu. Poprawna eksploatacja i obsluga serwisowa skrzyni jest niezbedna, jezeli zalezy nam na jej dlugiej i bezawaryjnej pracy. Decydujace znaczenie ma tutaj jakosc oleju, którego zadaniem jest m.in. smarowanie elementów przekladni i chlodzenie podzespolów. Olej ATF pelni równiez funkcje medium transmisji energii w silownikach hydraulicznych i konwerterze. Przyspieszone zuzycie i utrata parametrów oleju ATF moze wystapic z nastepujacych powodów:

  • Niewlasciwej eksploatacji skrzyni biegów, jazdy w górach, jazdy z obciazonym bagaznikiem dachowym i autem zapakowanym „po dach”, holowania przyczepy.
  • Nadmiernego obciazenia cieplnego i mechanicznego skrzyni, spowodowanego np. szybka jazda po autostradzie czy jazda sportowa.
  • W wyniku zanieczyszczenia oleju ATF produktami zuzycia czesci powstalymi w trakcie pracy elementów ciernych skrzyni.
  • Na skutek degradacji oleju zmieniaja sie jego wlasciwosci: zmniejsza sie lepkosc, wlasnosci smarne, wlasnosci myjace itp. Skutkiem czego jest przyspieszone zuzycie skrzyni.

 

ZALECENIA PRODUCENTÓW VS FAKTY

Niektórzy producenci samochodów w swoich zaleceniach serwisowych podaja informacje „jeden olej na cale zycie skrzyni” lub „skrzyni nie naprawia sie”. Pominiecie wymiany oleju ATF w zaleceniach serwisowych najczesciej wynika z podejscia przez producentów do automatycznych skrzyn biegów podobnie jak do czesci podlegajacej standardowemu zuzyciu, która nalezy wymienic przy przebiegu ok. 150–200 tys. km.

JAK CZESTO NALEZY WYMIENIAC OLEJ W SKRZYNI BIEGÓW ?

 

Klasyczne automaty AT (Automatic Transmission) – wymiana oleju co ok. 60 tys. km (zalezna od sposobu eksploatacji) – dosc popularna skrzynia zbudowana na bazie przekladni planetarnych oraz z przekladni hydrokinetycznej. Za zmiane biegów odpowiedzialny jest sterownik skrzyni biegów. Starsze modele nie mialy zadnej elektroniki, nowsze tzw. mechatroniki, wyposazone sa w zawory hydrauliczne, elektryczne i sterowniki elektroniczne.

Skrzynie bezstopniowe CVT (Continuously Variable Transmission) – wymiana oleju co ok. 30 tys. km (zalezna od sposobu eksploatacji) – wyróznia sie sposród innych przekladni brakiem ustawialnych przelozen. Zmiany przelozenia odbywaja sie za pomoca hydrauliki i przekladni pasowej. Zmianie ulegaja srednice, na jakich toczy sie pas albo lancuch. Ten rodzaj przekladni montowany raczej do aut miejskich (nie nadaje sie do aut sportowych), stosowany m.in. w Audi (Multitronic), Toyotach (CVT) oraz Nissanach.

Skrzynie dwusprzeglowe DSG (Direct Shift Gearbox) – wymiana oleju w skrzyniach z tzw. sprzeglem mokrym co ok. 60 tys. km (zalezna od sposobu eksploatacji) – jej dzialanie opiera sie o wspólprace dwóch niezaleznych równoleglych przekladni z osobnymi sprzeglami. Jedna odpowiada za biegi parzyste i wsteczny, a druga za biegi nieparzyste. Daje mozliwosc zalaczenia dwóch przelozen jednoczesnie, przy czym jedno przekazuje moment na kola, natomiast drugie jest juz przygotowane do zalaczenia.

Skrzynie zautomatyzowane ASG (Automated Shift Gearbox) – manualna skrzynia biegów, w której zmiana przelozen odbywa sie za pomoca mechanizmu, modulu oraz silownika (tzw. manual z robotem zmieniajacym biegi). W przypadku skrzyn tego typu, z uwagi na ich podobienstwo pod wzgledem mechanicznym do skrzyn manualnych, dynamiczna wymiana oleju jest niemozliwa.

 

 

Newsletter
Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera!
Wyślemy Ci powiadomienia o atrakcyjnych promocjach i nowościach.